Logotypy
Logotypy
Na czym polega identyfikacja wizualna? 2015-04-08

Zapewne wiele razy myślałeś nad tym jak sprawić, aby konsumenci wybierali spośród dużej konkurencji właśnie Twój artykuł - mój wpis ułatwi Ci znalezienie odpowiedzi. Identyfikacja wizualna - spraw, aby Twoja firma stała się dostrzegalna.

Co to właściwie jest?
Identyfikacja wizualna to podstawowe narzędzie, które służy do nakreślania wizerunku marki firmy. Jest to ogół symboli używanych w celu wypracowania przemyślanej identyfikacji na rynku. Właściwie wykorzystywany system identyfikacji wizualnej staje się wydajnym narzędziem marketingowym.

Nadrzędnymi aspektami identyfikacji wizualnej jest na pewno: logo, kolorystyka oraz model liter. Prócz tego kwestią dostrzegalną (w zależności od tego w jakiej branży się obracamy) może być: ubiór pracowników, wygląd wnętrza (np. restauracji) czy opakowanie. Ciekawym wyjściem na rozpoznanie firmy przez klienta jest tworzenie kalendarzy, znaki wodne, pendrive i podobne drobiazgi.

Istotnym, na co trzeba zwrócić uwagę jest fakt, jakim sposobem odbierana jest firma. Współgrać schematycznie powinno w zasadzie wszystko: wizytówki, oznakowanie w salonie, strona internetowa... Jeśli motyw graficzny współgrał będzie z koncepcją marki, będzie wspólny z logo, który zapada w pamięć możesz być pewien, że to dobry sposób na reklamę firmy za pomocą właśnie identyfikacji wizualnej.

W walce o konsumentów każdy fragment jest ważny, nie powinniśmy lekceważyć pierwszego wrażenia odbiorcy. Marki pragnące odnieść zwycięstwo powinny nieustająco zmierzać do doskonałości, jednym ze sposobów jest skomponowanie dobrej identyfikacji wizualnej.


Jak stworzyć dobry logotyp? 2015-04-08

Mnóstwo osób korzysta z terminów logo i logotyp zamiennie. Nie za każdym razem jest to słuszne. Logo to zazwyczaj dwa elementy: sygnet i logotyp. Zaś logotyp to (najłatwiej rzecz ujmując) graficzne ukazanie nazwy firmy.

Dokładniej o logotypie.
Planując wybić się wśród konkurencji dobrze jest zwrócić uwagę na świeżość logotypu, możemy ją zdobyć przekształcając jego symbole lub dodając elementy, łączące się z branżą, do której przynależy dana firma.

Logotypy, aby dokładnie wykonywać zamierzone zdanie często rejestrowane są w urzędach jako znaki towarowe, dzięki temu stanowią produkt unikatowy oraz prawnie chroniony.


Szczególną uwagę nakierować powinniśmy na to, aby kolorystyka tekstu komponowała się z sygnetem. Co to sygnet? To znak graficzny, może on samodzielnie stanowić logo (dobry przykład to Apple) - najczęściej stwarzane jest logo wraz z logotypem, czyli nazwą marki (najlepszy przykład to Pepsi) - jest to logo pełne.

Tak samo znaczącą sprawą jest zależność tonacji logotypu oraz sloganu. Tworząc logo twórca nierzadko decyduje o umieszczeniu logotypu na tle. Relacja koloru tekstu do koloru tła jest nader ważna. Ma to wpływ na przejrzystość logotypu a także uwagę konsumenta. Kontrast trzeba dobrać szczególnie dokładnie.

Wymienić możemy masa drobiazgów, na które trzeba zwrócić uwagę oraz które trzeba przepowiedzieć wybierając fonty ilustrujące firmę. Z tego powodu nie brak firm, które stworzą to dla nas - profesjonalny projektant będzie wiedział w jaki sposób interesująco przedstawić firmę za pomocą logotypu. Niewątpliwie powinno się przeznaczyć trochę czasu na odnalezienie odpowiedniej firmy, która wymyśli dla nas logotyp - zależy od tego ilość przybywających klientów oraz również rozpoznawalność firmy.


  e-blogi.pl  [Załóż blog!] rssSubskrybuj blogi
[Zamknij reklamy]